Jak zwiększyć ilość klientów dzięki zdjęciom na stronie internetowej? (badania)

Autor:Michał Krawczykowski

Zdjęcia to w większości przypadków bardzo ważny element strony internetowej. Mogą Ci albo pomagać w zdobywaniu klientów – albo przeszkadzać. Zobacz, jak możesz łatwo sprawić, że Twoja strona www zdobędzie więcej klientów dla Twojej firmy.

Obrazy na stronie www mogą podnieść wiarygodność Twojej oferty, a przez to zwiększyć liczbę Twoich klientów

Czy wiesz, że, wymiana tylko jednego obrazka na stronie www może zwiększyć liczbę rejestracji na konferencję marketingową o prawie połowę?

Firma ExactTarget organizowała w 2013 roku konferencję Connections 2013. Za pomocą ich strony www internauci mogli zgłaszać chęć udziału w tej konferencji.

Pierwotnie strona Exact Target wyglądała tak:

Strona ExactTarget przed optymalizacją
Tak wyglądała strona www konferencji przed zmianami. Źródło: https://vwo.com/blog/choosing-images-that-improve-conversions/

Grafikę przedstawiającą laptopa postanowiono zamienić na zdjęcie z poprzedniej konferencji:

Strona ExactTarget po optymalizacji
Zdjęcie laptopa zamieniono na zdjęcie z poprzedniej konferencji. Rezultaty były świetne!
Jak się okazało, zmieniona wersja strony przekonała do udziału w evencie o 40,18% więcej internautów!

To pokazuje, jak ważny jest odpowiedni dobór zdjęć i innych grafik na stronie internetowej.

Zdjęcia z baz zdjęć? Internauci ignorują te, które nie są uzupełnieniem tekstu

Gdy w Stronyireszta.pl dostajemy zlecenie na stworzenie strony www, często jesteśmy proszeni o „przyozdobienie” tekstu zdjęciami, które przysłał klient. Okazuje się jednak, że wcale nie jest to najlepszy pomysł – internauci je ignorują, ale pliki te w realny sposób spowalniają wczytywanie się strony.

Internauci ignorują zdjęcia, których jedynym celem jest przyozdobienie treści na stronie – linie i kropki pokazują, gdzie patrzyli użytkownicy serwisu

Z życia wzięte

czyli jak to było w praktyce

10 000 dolarów miesięcznie tylko dzięki zmianie zdjęcia stockowego na „real foto”.

Jeszcze jeden dowód na to, że nie wystarczy na stronę wstawić dowolnego zdjęcia:

Harrington Movers to firma przeprowadzkowa z New Jersey.

Ich strona internetowa wyglądała tak:


Źródło: https://vwo.com/blog/stock-photos-reduce-conversions/

Agencja, którą poproszono o zwiększenie skuteczności ich serwisu internetowego, zaproponowała zmianę stockowego zdjęcia młodej pary na fotografię wykonaną w firmie.

Powstały dwie wersje testowe: strona ze zdjęciem pracowników i strona ze zdjęciem firmowej ciężarówki:

I co pokazały testy?

Pierwsza wersja (ze zdjęciem zespołu) była o 45,45% skuteczniejsza niż wersja wyjściowa, a druga (ze zdjęciem ciężarówki) – o 45,05%.

Brian Mckenzie, osoba odpowiedzialna za przygotowanie obu wersji strony, powiedział:

Zakładając stałą wartość pojedynczego zamówienia, ten test dał firmie około 10 000 dolarów miesięcznie za przeprowadzki międzystanowe. (źródło).

Spójrz jeszcze raz na zdjęcie stockowe i na te dwa, które wstawiono później. Zauważysz, że:

  • zdjęcie stockowe w zasadzie nie daje żadnych dodatkowych informacji internaucie
  • natomiast dwa pozostałe dodają wartość: fotografia krzepkich facetów i spora firmowa ciężarówka mówią internaucie: nie jesteśmy firmą, która powstała wczoraj – sam właściciel, który na stronie www pisze „my” ;). W naszej firmie pracuje zespół, który sprawnie cię przeprowadzi

Dzięki pokazaniu prawdziwych zdjęć firma stała się po prostu bardziej wiarygodna. Internauci pomyśleli: takie chłopy przeprowadzą mnie pewnie raz-dwa.

Podsumowanie

Jak widzisz, nie wystarczy wstawić na stronie jakieś zdjęcia, zwykle stockowe. Bardzo często warto je zrobić na zamówienie (lub samodzielnie) – dopasowane do Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Strony i reszta