Zdjęcia to w większości przypadków bardzo ważny element strony internetowej. Mogą Ci albo pomagać w zdobywaniu klientów – albo przeszkadzać. Zobacz, jak możesz łatwo sprawić, że Twoja strona www zdobędzie więcej klientów dla Twojej firmy.
Obrazy na stronie www mogą podnieść wiarygodność Twojej oferty, a przez to zwiększyć liczbę Twoich klientów
Czy wiesz, że, wymiana tylko jednego obrazka na stronie www może zwiększyć liczbę rejestracji na konferencję marketingową o prawie połowę?
Firma ExactTarget organizowała w 2013 roku konferencję Connections 2013. Za pomocą ich strony www internauci mogli zgłaszać chęć udziału w tej konferencji.
Pierwotnie strona Exact Target wyglądała tak:

Grafikę przedstawiającą laptopa postanowiono zamienić na zdjęcie z poprzedniej konferencji:

To pokazuje, jak ważny jest odpowiedni dobór zdjęć i innych grafik na stronie internetowej.
Zdjęcia z baz zdjęć? Internauci ignorują te, które nie są uzupełnieniem tekstu
Gdy w Stronyireszta.pl dostajemy zlecenie na stworzenie strony www, często jesteśmy proszeni o „przyozdobienie” tekstu zdjęciami, które przysłał klient. Okazuje się jednak, że wcale nie jest to najlepszy pomysł – internauci je ignorują, ale pliki te w realny sposób spowalniają wczytywanie się strony.

Z życia wzięte
czyli jak to było w praktyce
10 000 dolarów miesięcznie tylko dzięki zmianie zdjęcia stockowego na „real foto”.
Jeszcze jeden dowód na to, że nie wystarczy na stronę wstawić dowolnego zdjęcia:
Harrington Movers to firma przeprowadzkowa z New Jersey.
Ich strona internetowa wyglądała tak:
Źródło: https://vwo.com/blog/stock-photos-reduce-conversions/
Agencja, którą poproszono o zwiększenie skuteczności ich serwisu internetowego, zaproponowała zmianę stockowego zdjęcia młodej pary na fotografię wykonaną w firmie.
Powstały dwie wersje testowe: strona ze zdjęciem pracowników i strona ze zdjęciem firmowej ciężarówki:
I co pokazały testy?
Pierwsza wersja (ze zdjęciem zespołu) była o 45,45% skuteczniejsza niż wersja wyjściowa, a druga (ze zdjęciem ciężarówki) – o 45,05%.
Brian Mckenzie, osoba odpowiedzialna za przygotowanie obu wersji strony, powiedział:
Zakładając stałą wartość pojedynczego zamówienia, ten test dał firmie około 10 000 dolarów miesięcznie za przeprowadzki międzystanowe. (źródło).
Spójrz jeszcze raz na zdjęcie stockowe i na te dwa, które wstawiono później. Zauważysz, że:
- zdjęcie stockowe w zasadzie nie daje żadnych dodatkowych informacji internaucie
- natomiast dwa pozostałe dodają wartość: fotografia krzepkich facetów i spora firmowa ciężarówka mówią internaucie: nie jesteśmy firmą, która powstała wczoraj – sam właściciel, który na stronie www pisze „my” ;). W naszej firmie pracuje zespół, który sprawnie cię przeprowadzi
Dzięki pokazaniu prawdziwych zdjęć firma stała się po prostu bardziej wiarygodna. Internauci pomyśleli: takie chłopy przeprowadzą mnie pewnie raz-dwa.
Podsumowanie
Jak widzisz, nie wystarczy wstawić na stronie jakieś zdjęcia, zwykle stockowe. Bardzo często warto je zrobić na zamówienie (lub samodzielnie) – dopasowane do Twojej firmy.