[BADANIA] Jak zwiększyć ilość klientów dzięki zdjęciom na stronie internetowej?

Autor:Michał Krawczykowski

Zdjęcia to w większości przypadków bardzo ważny element strony internetowej. Mogą Ci albo pomagać w zdobywaniu klientów – albo przeszkadzać. Zobacz, jak możesz łatwo sprawić, że Twoja strona www zdobędzie więcej klientów dla Twojej firmy.

Obrazy na stronie www mogą podnieść wiarygodność Twojej oferty, a przez to zwiększyć liczbę Twoich klientów

Czy wiesz, że, wymiana tylko jednego obrazka na stronie www może zwiększyć liczbę rejestracji na konferencję marketingową o prawie połowę?

Firma ExactTarget organizowała w 2013 roku konferencję Connections 2013. Za pomocą ich strony www internauci mogli zgłaszać chęć udziału w tej konferencji.

Pierwotnie strona Exact Target wyglądała tak:

Strona ExactTarget przed optymalizacją
Tak wyglądała strona www konferencji przed zmianami. Źródło: https://vwo.com/blog/choosing-images-that-improve-conversions/

Grafikę przedstawiającą laptopa postanowiono zamienić na zdjęcie z poprzedniej konferencji:

Strona ExactTarget po optymalizacji
Zdjęcie laptopa zamieniono na zdjęcie z poprzedniej konferencji. Rezultaty były świetne!
Jak się okazało, zmieniona wersja strony przekonała do udziału w evencie o 40,18% więcej internautów!

To pokazuje, jak ważny jest odpowiedni dobór zdjęć i innych grafik na stronie internetowej.

Zdjęcia z baz zdjęć? Internauci ignorują te, które nie są uzupełnieniem tekstu

Gdy w Stronyireszta.pl dostajemy zlecenie na stworzenie strony www, często jesteśmy proszeni o „przyozdobienie” tekstu zdjęciami, które przysłał klient. Okazuje się jednak, że wcale nie jest to najlepszy pomysł – internauci je ignorują, ale pliki te w realny sposób spowalniają wczytywanie się strony.

Internauci ignorują zdjęcia, których jedynym celem jest przyozdobienie treści na stronie – linie i kropki pokazują, gdzie patrzyli użytkownicy serwisu

Z życia wzięte

czyli jak to było w praktyce

10 000 dolarów miesięcznie tylko dzięki zmianie zdjęcia stockowego na „real foto”.

Jeszcze jeden dowód na to, że nie wystarczy na stronę wstawić dowolnego zdjęcia:

Harrington Movers to firma przeprowadzkowa z New Jersey.

Ich strona internetowa wyglądała tak:


Źródło: https://vwo.com/blog/stock-photos-reduce-conversions/

Agencja, którą poproszono o zwiększenie skuteczności ich serwisu internetowego, zaproponowała zmianę stockowego zdjęcia młodej pary na fotografię wykonaną w firmie.

Powstały dwie wersje testowe: strona ze zdjęciem pracowników i strona ze zdjęciem firmowej ciężarówki:

I co pokazały testy?

Pierwsza wersja (ze zdjęciem zespołu) była o 45,45% skuteczniejsza niż wersja wyjściowa, a druga (ze zdjęciem ciężarówki) – o 45,05%.

Brian Mckenzie, osoba odpowiedzialna za przygotowanie obu wersji strony, powiedział:

Zakładając stałą wartość pojedynczego zamówienia, ten test dał firmie około 10 000 dolarów miesięcznie za przeprowadzki międzystanowe. (źródło).

Spójrz jeszcze raz na zdjęcie stockowe i na te dwa, które wstawiono później. Zauważysz, że:

  • zdjęcie stockowe w zasadzie nie daje żadnych dodatkowych informacji internaucie
  • natomiast dwa pozostałe dodają wartość: fotografia krzepkich facetów i spora firmowa ciężarówka mówią internaucie: nie jesteśmy firmą, która powstała wczoraj – sam właściciel, który na stronie www pisze „my” ;). W naszej firmie pracuje zespół, który sprawnie cię przeprowadzi

Dzięki pokazaniu prawdziwych zdjęć firma stała się po prostu bardziej wiarygodna. Internauci pomyśleli: takie chłopy przeprowadzą mnie pewnie raz-dwa.

Podsumowanie

Jak widzisz, nie wystarczy wstawić na stronie jakieś zdjęcia, zwykle stockowe. Bardzo często warto je zrobić na zamówienie (lub samodzielnie) – dopasowane do Twojej firmy.

Poznawaj wyniki badań markeringowych i zwiększaj skuteczność swojej strony www

Zapisz się na nasz newsletter - piszemy o rozwijaniu mikro firmy, pracy zdalnej i pracy we dwoje

Dodaj komentarz

X

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera z informacjami o nowych wpisach i (czasami) ofertach z serwisu Stronyireszta.pl i jestem świadoma/y, że udostępniam swoje dane w celu wysyłki tych wiadomości (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych.

Administratorami danych jest FUNDACJA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI „TWÓJ STARTUP” z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000442857; NIP: 5213641211; REGON: 146433467, w związku z realizowaną przez PAULINA LARA i MICHAŁ KRAWCZYKOWSKI zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa o nazwie Lara&Krawczykowski dalej: „Fundacja”).

Więcej o naszym podejściu do bezpieczeństwa Twoich danych osobowych przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Strony i reszta