Jakie błędy w marketingu popełniają początkujący przedsiębiorcy? cz. 1

marketingowe błędy początkujących przedsiębiorców

Nie jestem „guru” marketingu. Nie wiem, jak wypromować każdy towar, dlatego długo zbierałem się do tego wpisu. Myślałem sam do siebie: „Co ty możesz o tym napisać”? Ale w końcu uznałem, że mam kilka swoich przemyśleń i obserwacji, więc się nimi z Wami podzielę.

Czytaj dalejJakie błędy w marketingu popełniają początkujący przedsiębiorcy? cz. 1

Skąd brać zdjęcia na bloga i do grafik? + 8 banków z licencją CC0 z ciekawymi zdjęciami i jak z nich korzystać

Banki zdjęć różne kategorie zdjęć o dobrej jakości

O tym, że ciekawy obraz może skutecznie przykuwać uwagę i wzbudzać zainteresowanie czytelników czy klientów wiedzą chyba wszyscy. Nadal jednak zdarza się, że wiele osób nie wie skąd brać zdjęcia do grafik. Znaczna część ludzi, którzy dopiero zaczynają swoje działania w sieci myśli, że może wykorzystać na swoje potrzeby dowolne zdjęcie, które znajdą w Google. Na szczęście, takie działania nie są legalne – na szczęście, bo przecież nikt nie chce, żeby jego prawa autorskie były naruszane. Są jednak miejsca, takie zbiory zdjęć, z których, na ustalonych zasadach licencji, może korzystać każdy z nas.

Czytaj dalejSkąd brać zdjęcia na bloga i do grafik? + 8 banków z licencją CC0 z ciekawymi zdjęciami i jak z nich korzystać

Klient idealny – 6 powodów, dla których powinieneś wiedzieć kim jest

Czy wiesz, kim jest Twój klient?

Wcześniej czy później, chcąc założyć działalność bądź ją już prowadząc, spotkasz się z takimi terminami jak: persona, klient idealny czy grupa docelowa. Możesz je zignorować i iść dalej, wmawiając sobie, że to nic nie znoszące słowa „marketingowców” którzy znowu chcą coś wcisnąć, żeby wydębić od Ciebie Twoje ciężko zarobione pieniądze. Możesz też spojrzeć łaskawym okiem i zdziwić jak bardzo ta wiedza będzie dla Ciebie przydatna. Zyskasz nie tylko Ty, ale i Twoi klienci – a może właśnie przede wszystkim oni. 🙂

Czytaj dalejKlient idealny – 6 powodów, dla których powinieneś wiedzieć kim jest

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej, żeby współpraca była udana?

Jak wybrać wykonawce strony internetowej, żeby współpraca była udana?

Stało się! Potrzebujesz strony internetowej dla swojej firmy. Tylko jak tu wybrać wykonawcę strony internetowej, kiedy na rynku są setki osób i firm, które zajmują się ich tworzeniem? Czym się kierować, o co pytać i na jakie zachowanie zwracać uwagę?

Czytaj dalejJak wybrać wykonawcę strony internetowej, żeby współpraca była udana?

Jak znaleźć klienta idealnego? Pytania, dzięki którym określisz swoją grupę docelową

Jak znaleźć klienta idealnego? Pomocne pytania

Temat dotyczący idealnego klienta jest na tyle ważny, że należy poświęcić mu więcej niż jeden wpis. W poprzednim odpowiedziałam na pytanie kim jest klient idealny i przedstawiłam 6 powodów, dla których powinieneś go znać.

W tym wpisie natomiast postaram się pomóc Ci znaleźć odpowiedź, kim konkretnie jest człowiek, który reprezentuje Twoją grupę docelową. Za pomocą konkretnych pytań pomogę Ci stworzyć personę, dzięki czemu będziesz wiedział jakie przedsięwzięcia podjąć i gdzie się reklamować, żeby osoby potencjalnie zainteresowane miały okazję zobaczyć Twój produkt lub usługę. Jeśli szczerze odpowiesz na pytania poniżej, dowiesz się jakie potrzeby mają Twoi klienci i dzięki temu unikniesz sytuacji, w której będziesz miał poczucie, że coś komuś wciskasz. Dotrzesz tylko do tych, którzy już teraz potrzebują Twoich produktów/usług lub w niedługiej przyszłości będą ich potrzebować.

Czytaj dalejJak znaleźć klienta idealnego? Pytania, dzięki którym określisz swoją grupę docelową

Responsywne strony internetowe – co to jest i co mogą Ci dać?

Czy potrzebujesz responsywnej strony internetowej?

Responsywne strony WWW nie tylko są łatwiejsze w przeglądaniu dla internautów (co może przełożyć się na zyski firmy), ale też… potrafią wyżej wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google, czyli gwarantują nam większy ruch. Jak to się dzieje? Czy każda strona internetowa powinna być responsywna?

Czytaj dalejResponsywne strony internetowe – co to jest i co mogą Ci dać?

Zainfekowana strona może wpływać na Twój biznes. Nie trać potencjalnych klientów – zabezpiecz ją przed atakami

Czy możliwe jest zabezpieczenie strony internetowej w 100%?

Dziś temat, o którym rzadko się mówi klientom (a może mi się tylko tak wydaje?). Bezpieczeństwo strony www. Wiesz, że wirus może zainfekować Ci Windowsa. Ale o tym, że może też zainfekować Twoją stronę pewnie nikt Ci jeszcze nie powiedział ;). Efekty wirusa mogą wpływać na stan Twojego portfela.

Czytaj dalejZainfekowana strona może wpływać na Twój biznes. Nie trać potencjalnych klientów – zabezpiecz ją przed atakami