Prosty sklep internetowy – porównaj ceny

Nieduży sklep internetowy z podstawowymi funkcjonalnościami – czy to duże przedsięwzięcie? Jak się za nie zabrać? Jak stworzyć taki sklep i ile to kosztuje? Zobacz ceny poszczególnych rozwiązań i przykłady prostych sklepów.

Jakie funkcjonalności powinien mieć prosty sklep internetowy?

Prosty czy nie – sklep internetowy musi posiadać pewne funkcjonalności, aby internauci w ogóle chcieli w nim kupować.

Internauci niechętnie robią zakupy w sklepach, które nie są wygodne w użytkowaniu. Im mniej wygodny i wiarygodny sklep, tym niższe ceny musisz zaoferować, aby zachęcić kogokolwiek  do zakupu. Dlatego uważam, że nawet prosty sklep internetowy powinien posiadać minimalny zestaw najważniejszych funkcjonalności.

Prosty sklep internetowy powinien posiadać:

  • wygodny system płatności. Minimum, jakie musisz zaoferować, to wysyłanie internaucie numeru konta i kwoty zamówienia po każdym zamówieniu. Ale nie jest to rozwiązanie optymalne – znacznie lepsze byłoby zaoferowanie tzw. szybkich płatności, np. PayU lub Przelewy24. Internauci lubią szybkie zakupy, a nie lubią czekania aż pieniądze dotrą do Ciebie – to wydłuża ich oczekiwanie na zakupiony towar
  • wygodny sposób wysyłki towaru i niska cena wysyłki. W wersji minimum (czyli najprostszej) nie dajesz internaucie możliwości wyboru jak ma zostać wysłana paczka – podajesz tylko koszt wysyłki i przybliżony czas oczekiwania
  • prosty katalog produktów z koszykiem – czyli to, co jest esencją prostego sklepu internetowego
  • wygląd sklepu – prosty, ale czytelny i estetyczny
  • podstawowa optymalizacja SEO – aby Twój sklep internetowy był lepiej widoczny w wyszukiwarce Google. Podstawowa optymalizacja jest relatywnie prosta do wdrożenia, choć raczej nie należy liczyć na to, że bez pozycjonowania sklepu wygeneruje ona duży ruch z wyszukiwarki. Raczej symboliczny
  • certyfikat SSL – szyfruje dane osobowe, które internauta podaje podczas składania zamówienia. Aby sklep spełniał wymagania RODO, należy taki certyfikat zainstalować nawet w mikro sklepie

Jeśli jednak uznasz, że potrzebujesz czegoś więcej niż absolutne podstawy, warto także rozważyć takie funkcjonalności jak:

  • system rabatów cenowych – rabaty pozwalają na zwiększenie sprzedaży, przynajmniej chwilowe. Mogą tez służyć do zachęcenia internauty do złożenia pierwszego zamówienia w Twoim sklepie internetowym
  • możliwość zakładania konta w sklepie
  • newsletter – może Ci pomóc zwiększać sprzedaż. Zapisując internautów na newsletter, zapewniasz sobie dłuższy kontakt z nimi – możesz im w przyszłości za darmo (lub prawie) przypominać o swoim sklepie, przysyłając np. nowe oferty

Jak stworzyć prosty sklep internetowy? Ile to kosztuje?

Rozwiązania mamy w zasadzie dwa:

  1. skorzystać z platformy sklepowej – to rozwiązanie jest prostsze
  2. użyć oprogramowania sklepowego instalowanego na własnym hostingu

Najprostszy sklep na platformie sklepowej (sklep na abonament)

Platformy sklepowe to najprostszy i najszybszy sposób na stworzenie sklepu internetowego. Miesięczny abonament daje Ci możliwość prowadzenia sklepu online bez konieczności przejmowania się technicznymi aspektami jego działania.

Platformy sklepowe – wybierz pakiet dla siebie

Każda platforma sklepowa daje do wyboru kilka pakietów cenowych. Jeśli chcesz stworzyć tylko prosty sklep internetowy, możesz wybrać pakiet najprostszy – to w zupełności powinno wystarczyć.

W Polsce mamy do dyspozycji kilka platform sklepowych, np. poniższe:

Platforma Redcart

Redcart

Platforma Sky-shop

Sky-Shop

Platforma Shoplo

strona główna Shoplo.pl

Gotowe produkty do sprzedawania, czyli dropshipping

Jeśli nie masz swoich produktów, możesz sprzedawać czyjeś! Hurtownia, z którą nawiążesz współpracę, będzie te produkty wysyłała do Twoich klientów – nie musisz ich nawet mieć u siebie.

Integracje dropshippingowe

Aby taka dropshippingowa współpraca była możliwa, platformy sklepowe udostępniają tzw. integracje, czyli funkcjonalność, która sama „dodaje produkty” z hurtowni do Twojego sklepu i dba o aktualizowanie tych informacji na bieżąco.

Jak prosto zakłada się sklep w jednej z platform sklepowych?

Bardzo prosto:

  1. wybierasz pakiet, który Cię interesuje
  2. zakładasz konto
  3. wybierasz szablon graficzny (lub zlecasz stworzenie takiego specjalnie dla Ciebie – ale teraz tworzymy prosty sklep, bez dodatkowych „ekstrawagancji”)
  4. kupujesz domenę, czyli adres sklepu
  5. możesz już dodawać produkty do swojego sklepu albo nawiązać współpracę dropshippingową z hurtownią

W ten sposób, prosty sklep może powstać naprawdę w kilka dni.

Zgodność z RODO

Platformy sklepowe mają duży plus – są tak przygotowane, aby tworzone na nich sklepy internetowe były zgodne z wymaganiami, jakie nakłada na przedsiębiorców RODO (GDPR)

Ile kosztuje prosty sklep na platformie sklepowej? Przykładowe ceny

Jeśli założymy, że interesują nas najprostsze funkcjonalności sklepowe, to prawdopodobnie wystarczy nam podstawowy pakiet, bez względu na to, którą platformę wybierzemy:

  • Redcart: pakiet Smart: 1,9% od sprzedaży netto nie mniej niż 9 zł / mies.
  • Sky-shop: pakiet StartUp – 69 zł netto miesięcznie + certyfikat SSL – 99 złotych netto rocznie w promocji
  • Shoplo: pakiet Starter – 49 zł miesięcznie

Przykłady prostych sklepów internetowych stworzonych na platformach sklepowych

Sklep Smakwnetrza.pl stworzony na platformie Shoplo

Sklep na platformie Shoplo

Sklep internetowy biovedaherbs.pl stworzony na Redcart.pl

Prosty sklep internetowy grajilechcesz.pl stworzony na Sky-shop.pl

Prosty sklep na własnym hostingu – zleć wykonanie i dodaj produkty

Alternatywą dla platform sklepowych jest stworzenie prostego sklepu internetowego na własnym hostingu. Oprócz domeny, będziesz też potrzebować właśnie hostingu.

Przeczytaj: Jaki hosting polecamy naszym klientom?

Sklep na własnym hostingu może być prosty (w sensie: mieć tylko podstawowe funkcjonalności), ale zarządzanie nim będzie wymagało pewnego przygotowania. Pisałem o tym we wpisie O co dbać, mając stronę lub sklep internetowy na Woocommerce?

Stworzenie nawet prostego sklepu internetowego na oprogramowaniu sklepowym może nie jest jakoś wybitnie trudne, ale żeby wykonać go dobrze – trzeba mieć wiedzę, zmysł estetyczny, a także nieco technicznego zacięcia – i czas.

Przykłady prostych sklepów internetowych na bazie oprogramowania WordPress + Woocommerce

Oto kilka sklepów internetowych stworzonych przez nas na bazie WordPressa. Są to raczej proste sklepy z podstawowymi funkcjonalnościami:

Sklep Power Body stworzony przez nas na bazie WordPressa + Woocommerce

Sklep Madlin.pl stworzony przez nas na bazie WordPressa + Woocommerce

przykład prostego sklepu na Woocommerce: Madlin.pl

Zleć stworzenie prostego sklepu internetowego na własnym hostingu

Możesz zlecić wykonanie prostego sklepu internetowego – w ten sposób Twojej pracy musisz włożyć dość niedużo, a sklep powstanie szybko i sprawnie.

Ile kosztuje zlecenie prostego sklepu internetowego?

Stworzenie prostego sklepu internetowego kosztuje około 2000 zł netto. Do tego dochodzi coroczna opłata za hosting (od 70-80 zł rocznie) i domenę (od 50-70 zł rocznie). Te dwie kwoty będziesz płacić firmie hostingowej, w której kupisz jedno i drugie – nie nam.

Dodaj komentarz

Strony i reszta