Zmiana zdjęcia ze stockowego na real foto: +45.45% więcej klientów ze strony internetowej

Obrazy na stronie www mogą podnieść wiarygodność Twojej oferty, a przez to zwiększyć liczbę Twoich klientów. Poniższy przykład świetnie to pokazuje.

Harringotn Movers, firma przeprowadzkowa z New Jersey, miała taką oto stronę internetową:

Prosta strona: opis oferty + typowe zdjęcie stockowe. Źródło: https://vwo.com/success-stories/spectrum/

Więcej klientów firmy po zmianie jednego zdjęcia

Firma zatrudniła konsultanta, który miał zwiększyć skuteczność tej strony w pozyskiwaniu klientów, zmienił na tej stronie tylko jedną rzecz: wymienił zdjęcie z banku zdjęć na real foto.

Postanowił wypróbować dwie wersje:

  • wersja 1: zdjęcie pracowników firmy (po lewej)
  • wersja 2: zdjęcie rzeczywistej ciężarówki firmy (po prawej)
Źródło: https://vwo.com/success-stories/spectrum/

Okazało się, że każde z tych zdjęć zwiększyło ilość klientów dla firmy:

  • wersja 1 – z pracownikami – podniosła skuteczność strony o 45.45%
  • wersja 2 – z ciężarówką – podniosła skuteczność strony o 45.05%

Dlaczego zmiana zdjęcia zadziałała tak dobrze?

Ponieważ firma firma stała się bardziej wiarygodna dla internautów. W obu przypadkach internauci zobaczyli na własne oczy, że firma nie tylko twierdzi, że może coś zrobić (przeprowadzić klienta do innego stanu), ale też ma do tego odpowiednie zasoby.

Od 2010 roku tworzy strony internetowe jako freelancer. W latach 2020-2024 pracował w software house'ach jako front-end developer z WordPressem. Współzałożyciel marki Strony i reszta.

autor posta: Michał Krawczykowski